W czerwcu nasza Biblioteka zakończyła 6. miesięczną przygodę z kodowaniem. Zajęcia rozpoczęliśmy w styczniu od programowania robotów FINCH, wypożyczonych z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a zakończyliśmy na KODU GAME LAB firmy Microsoft. W programowaniu robotów wspomagał nas edukacyjny język obiektowy SCRATCH, w którym programowaliśmy także prostą grę o nazwie PACMAN. Tego było jednak za mało dla młodych miłośników programowania więc rozpoczęliśmy naukę w środowisku do tworzenia gier 3D Kodu Game Lab. Praca z takim narzędziem przyniosła dzieciom dużo zabawy i przyczyniła się do poznania podstaw programowania. W całym cyklu Lokalnego Klubu Kodowania wzięło udział 55 osób w tym 10 dziewcząt.
 
Biblioteka Miejska im. Jana Kasprowicza zorganizowała warsztaty dzięki udziałowi w projekcie „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę”. Jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do nauki kodowania. Projekt był realizowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Microsoft, w ramach inicjatywy YouthSpark. Został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji, Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

{webgallery}img2503img2504img2505img2506img2507img2508img2509img2510img2511img2512img2513img2514img2515img2516img2517{/webgallery}